יום שלישי, 14 במאי 2013

חדשות "מר חשבון" לקראת חג השבועות


שלום רב,
גיליתי שהחל מאתמול אתר "מר חשבון" מומלץ על ידי האגף למצטיינים ולמחוננים במשרד החינוך [ראו בקישור].

אני שמח שקוראים את הבלוג שלי במשרד החינוך. אתם גם צריכים להיות מרוצים, כי המשמעות היא שהסדנאות שאתם מתעניינים בהן או שילדיכם משתתפים בהן והגישה של ההוראה ושל הנושאים נושאת חן גם בעיני משרד החינוך. זאת התקדמות יפה.עכשיו המטרה שישימו לב לתכנים ולגישה גם עבור "הילדים הרגילים" ולא רק המחוננים, שכן הנושאים שאני מעביר אינם מכוונים רק למצטיינים.

לפני מספר שבועות נפגשתי עם שר החינוך כדי לשתף אותו בכמה בעיות שניתן לפתור ללא תוספת תקציב, והצעות לפתרון בנוגע לחינוך המתמטי בישראל. על הפגישה ועל הקשר לכפר יונה אפשר לקרוא באתר כפר יונה [ראו בקישור] וביתר הרחבה גם באתר זה [ראו בקישור].

ביום שישי מתקיימת סדנת המתמטיקה לכיתות ג' כרגיל וכן גם מועדון המתמטיקה והמדע מתקיים כרגיל. 
ב-24 במאי אצא עם תלמידי המועדון לפעילות בגן המדע במכון ויצמן במסגרת הכנס של מכון דוידסון. הורים שילדיהם רשומים לתוכנית ומתכוונים להגיע, אנא הודיעוני, כי התבקשתי למסור רשימת המגיעים למכון ויצמן. הפעילות האחרונה שביצענו במכון ויצמן היתה מעניינת ביותר [ראו בקישור] וזאת תהיה מעניינת לא פחות.

המפגש השני בסדנה להורים "ללמוד ללמד ילדים מתמטיקה של בי"ס יסודי" יתקיים ביום רביעי, 22 במאי. הנה הסיכום מהמפגש שהתקיים בשבוע שעבר [ראו קישור] -- הורים שלא הספיקו להגיע למפגש בשבוע שעבר עדיין יכולים להצטרף (רק הגיעו אחרי שקראתם את הסיכום, כדי שתהיו בעניינים).

ומשהו מעניין נוסף עבורכם ההורים, מדוע שליטה במתמטיקה של בי"ס יסודי מסייעת לכם גם בקריאה ביקורתית בעיתון:
ב-4 ביוני ב-20:30 בבית הספר עמל בכפר יונה אעביר הרצאה בת 90 דקות להורים (בכניסה חופשית!!) על הנושאים בחשבון שהכרחי לשלוט בהם, כבוגר כתה ו', לקראת חטיבת הביניים, מדוע זה קשה לילדים, כמה דוגמאות להמחשת ההבדל שבין "לדעת לפתור" לבין "להבין את הפתרון", ההבדל בין התמקדות בביצוע לבין התמקדות בתהליכי החשיבה שכרוכים בביצוע, ואיך אנחנו ההורים יכולים לעזור לילדים להגיע מוכנים למעמד בזמן שיש לקראת תחילת הלימודים שלהם בחט"ב. בואו בהמוניכם!! לא חייבים להיות מביה"ס עמל או מכפר יונה כדי להשתתף והכניסה, כאמור, חופשית.

חג שבועות שמח,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה