שלום,
במפגש הזה ניזכר במשמעויות של חיסור ונסכם את הנושא עם חיסור של השלמה לשלם.
תוכלו לבדוק את עצמכם עם הבעיות המילוליות הללו: לכל בעיה קבעו: מהי משמעות החיסור? מדוע קבעתם כך?
אני מזכיר לכם את המאמר המשמעויות השונות של החיסור ותרומתן לפיתוח החשיבה
אבל הנושא העיקרי שלנו בשיעור יהיה כפל וחילוק:
- משמעות הכפל כאשר הכופל הוא שלם
- האסימטריה של הכפל האריתמטי
- משמעויות החילוק במספרים טבעיים
- על החילוק של המספרים הטבעיים [חילוק לחלקים וחילוק להכלה]
- יחסי גודל שמתבטאים בפעולות של כפל ושל חילוק ["פי כמה..."]
- מה הבעיה עם חלוקה באפס?
- [למי שאוהב לקרוא ספרי עיון, אני ממליץ על אפס: ביוגרפיה של רעיון מסוכן]
אחרי שקראתם והבנתם על הכפל ועל החילוק, ואחרי שתשתתפו במפגש, נסו גם לראות איך הילדים שלנו מתבלבלים:
- פתחו את ספרי הלימוד שלהם ונסו להבין האם אפשר להבין ומה מבינים...
- כפל וחילוק בשיטת החקר
- מהי שיטת המקלות הקסומה לכפל והאם כך מלמדים כפל ביפן?
יש לי גם להמליץ לכם על ספרים טובים להורים בנושאים שעברנו ועל נושאים שעוד נעבור.
תהיה לנו עבודה רבה מאוד. מצפה ומחכה לכם ב-20:30, נחל משושים 12, כפר יונה.
057-7326360
הסדנאות וקבוצות הלמידה של שלמה:
- סדנה לתלמידי ד'-ה': ללמוד לחשוב 1
- סדנת מתמטיקה לתלמידי כיתות ג' בבית חינוך עמל בכפר יונה
- מועדון למתמטיקה ולמדע
- מדעי המחשב עם נייר ועיפרון
- היסטוריה של מתמטיקה ושימושי מתמטיקה של ביה"ס
- סדנה להורים: ללמד ילדים מתמטיקה של חט"ב
- סדנה להורים: ללמד ילדים מתמטיקה של בי"ס יסודי
- סדנה להורים: פיתוח חשיבה מתמטית לילדי הגן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה