דוגמאות לפיתוח שיחה "חשבונית" בכיתה א'
תרגול כזה ילווה את הכיתה גם בלימוד היחידות המתקדמות, ובעבודה על מספרים גדולים מעשר.
בכל מספר יש להציג הדגמות רבות. נתחיל ב-1. חשוב לעשות התאמה בין המספר לבין העצמים הנמנים, למשל, נתון עמוד ובו ציורים של עצמים שונים:
מורה/הורה: כמה גלגלים לאופניים בציור שבעמוד?התמונה מתוך קשרים והכשרים, כתה א' ספר 1 |
מורה/הורה: היכן יש לנו שני דברים? [הכוונה על השולחן שעובדים לידו, ולא בתמונה]
תלמיד: יש פה שני ספלים.
מורה/הורה: הנח את שני הספלים על השולחן של _______
מורה/הורה: מי יכול להצטרף ולחפש 2 עצמים נוספים? הנח אותם על ____, מנה אותם.
מורה/הורה: שימו לב: שני ילדים, שתי ילדות.
בעת המנייה בעל-פה יש להקפיד על שימוש נכון בזכר ובנקבה החל מההתחלה.
המורה תיתן קודם דוגמאות לסיפורים חשבוניים ורק אחר-כך תפנה לילדים ותבקש שהם יספרו סיפורים כאלה.
מורה/הורה: מי יכול לספר לנו סיפור חשבוני על 2?תלמיד: יש לי שני עפרונות. (מראה לכיתה).
תלמיד: היה לי עיפרון אחד ולקחתי עוד עיפרון. עכשיו יש לי שני עפרונות.
* נכתב על ידי תלמה גביש ומפורסם באישורה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה