יום שלישי, 14 במאי 2013

דוגמאות לפיתוח שיחה "חשבונית" בכיתה א'



דוגמאות לפיתוח שיחה "חשבונית" בכיתה א'

תרגול כזה ילווה את הכיתה גם בלימוד היחידות המתקדמות, ובעבודה על מספרים גדולים מעשר.
בכל מספר יש להציג הדגמות רבות. נתחיל ב-1. חשוב לעשות התאמה בין המספר לבין העצמים הנמנים, למשל, נתון עמוד ובו ציורים של עצמים שונים:
מורה/הורה: כמה גלגלים לאופניים בציור שבעמוד?
התמונה מתוך קשרים והכשרים, כתה א' ספר 1
תלמיד: שניים.
מורה/הורה: היכן יש לנו שני דברים? [הכוונה על השולחן שעובדים לידו, ולא בתמונה]
תלמיד: יש פה שני ספלים.
מורה/הורה: הנח את שני הספלים על השולחן של _______
מורה/הורה: מי יכול להצטרף ולחפש 2 עצמים נוספים? הנח אותם על ____, מנה אותם.
מורה/הורה: שימו לב: שני ילדים, שתי ילדות.

בעת המנייה בעל-פה יש להקפיד על שימוש נכון בזכר ובנקבה החל מההתחלה.
המורה תיתן קודם דוגמאות לסיפורים חשבוניים ורק אחר-כך תפנה לילדים ותבקש שהם יספרו סיפורים כאלה.
מורה/הורהמי יכול לספר לנו סיפור חשבוני על 2?
תלמיד: יש לי שני עפרונות. (מראה לכיתה).
תלמיד: היה לי עיפרון אחד ולקחתי עוד עיפרון. עכשיו יש לי שני עפרונות.

* נכתב על ידי תלמה גביש ומפורסם באישורה