יום ראשון, 26 במאי 2013

סיכום מפגש תלמידי מועדון מתמטיקה ומדע בכינוס מתמטיקה בהתכתבות של מכון דוידסון בגן המדע שבמכון ויצמן


סיכום מפגש תלמידי מועדון מתמטיקה ומדע בכינוס מתמטיקה בהתכתבות של מכון דוידסון בגן המדע שבמכון ויצמן

ביום שישי שוב יצאתי עם קבוצה מתלמידי מועדון המתמטיקה והמדע שלנו לגן המדע שבמכון ויצמן למדע. [על המפגש בגן המדע עם הקבוצה הקודמת אפשר לקרוא כאן]

תלמידי מועדון המתמטיקה והמדע שלנו מכפר יונה עשו חיל במפגש של תוכנית מתמטיקה בהתכתבות של מכון דוידסון. היו עוד תלמידים מבתי"ס אחרים.
התוכנית:
  • אתגר חשבוני וכתב חידה שלפתרונו נדרשו הילדים לעבור בין מתקני גן המדע, לקרוא את ההוראות, לזהות את המתקנים ולאסוף נתונים. החבר'ה שלנו עבדו יפה ביחד [הנה הארבעה שהסעתי אני ברכב, בפעולה]
  • סיור מודרך בגן המדע להכרת תופעות פיסיקליות והמחשתן באמצעות מתקני הגן. פה צוותו החבר'ה שלנו לאחת מהכיתות שהגיעו מבית ספר אחר.
  • הרצאה של ד"ר יוסי אלרן בנושא הצפנה. הצפנים שהוצגו היו צפני החלפה: קיסר, ויז'ינר, אתב"ש, גריל, ועוד. 
  • בתום ההרצאה קיבלו הילדים כתב חידה, והפעם עם צפנים ושוב נדרשו לעבור בגן המדע כדי לפתור את כתב החידה.
  • אחרי שהסתיים האירוע והתפזרו התלמידים והמדריכים נשארנו עוד כמה מאיתנו בגן המדע לסיור משלנו עד שהודיעונו שסוגרים את הגן.
 החבר'ה שלנו עבדו בשיתוף פעולה, היו עירניים. שאלו שאלות. פתרו יפה. והיו גם אורחים למופת: ראו פסולת בגן: אספו; ילד ביקש עזרה: עזרו; מצאו קרפדה ירוקה או אולי צפרדע הנחלים שהחליקה מבריכת הנופרים: אחרי שהסתכלנו עליה ובילינו כמה דקות בדיון על הדו-חיים ותכונותיו ובמראהו, והתלבטנו האם צפרדע או קרפדה, סייענו לה לעבור את קיר הבריכה ולחזור לשחות בין הנופרים.

יש לנו במה להתגאות בכפר יונה. יש לנו ילדים מצויינים. כל הכבוד להם. אני יודע שאני גאה מאוד שאלה תלמידיי.

המורה,



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה