שלום רב,
בשבוע שעבר התחלנו לדבר על משמעויות של חילוק אחרי שטיפלנו בכפל. הנה תזכורת:
- דוגמה לסיכום שיעור בנושא: משמעויות של חילוק במספרים טבעיים. [וגם כאן]
- מאמרה של תלמה גביש על החילוק של המספרים הטבעיים
- סיכום שיעור בנושא: "פי כמה" -- יחס של כפל ושל חילוק
- על הבעיות שבחלוקה באפס
ולנושא שלנו הפעם: משמעויות השבר:
- אנחנו נתעסק במשמעויות של שבר כפי שהסברתי לביתי, סיון כשהיתה בכתה ב', לפי הרשימה הזאת.
- מאמרו של רון אהרוני בנושא [כינוי=נכפל=מחולק=שלם]
אני ממליץ מאד לקרוא את החלקים על החילוק ועל השברים שב-"ספר המורה" של תלמה גביש שזמין בחינם באתר שלה:
- יחידה ראשונה: מספרים טבעיים : מטרות,מערך, השוואה, קבוצה אינסופית, חיבור וחיסור, כפל, תהליך ותוצר,חילוק לחלקים וחילוק להכלה,חילוק כיחס, השוואת בעיות, מיפוי החילוק, עיגול מספרים, ממוצע. ממוצע משוקלל
- יחידה שנייה :מובני השבר: מובני השבר 1, מובני השבר 2, מובני השבר 3, מובני השבר 4 , מובני השבר 5 – פתרונות, מובני השבר 6 – פתרונות, מובני השבר 7 - פתרונות
אני ממליץ מאוד להשיג ולקרוא את הספר: "לחשוב, להבין להצליח" מאת תלמה גביש.
הנה שני קטעים מתוך הספר שעוסקים באופן ישיר בנושא המפגש שלו להיום:
חילוק להכלה ויחסי הכלה
משמעויות השבר
הנה שני קטעים מתוך הספר שעוסקים באופן ישיר בנושא המפגש שלו להיום:
חילוק להכלה ויחסי הכלה
משמעויות השבר
ולקראת השיעור של השבוע הבא שבו נעסוק בפעולות החשבון בשברים:
- סרטון שבו פרופסור רון אהרוני מסביר למורים על פעולות החשבון בשברים.
ומתוך הספר למורה של תלמה גביש שזמין בחינם באינטרנט:
יחידה שלישית :המשמעות של חיבור וחיסור שברים! יחידה רביעית הרחבה וצמצום: מטרות,מושגים והצגת הנושא, הרחבה,צמצום,השוואת שברים,קישור לשלמים, צמצום והרחבה בחיי יום יום,קישור של צמצום והרחבה לנושאים שונים,המרה-פריטה-צמצום והרחבה
! יחידה חמישית: צמצום והרחבה לשירות החיבור והחיסור: מטרות ומושגים, המכנה המשותף הקטן ביותר, מספרים מעורבים, פתרונות והסברים א' , פתרונות והסברים ב' , מיון סוגי המכנים המשותפים, פתרונות והסברים ג' .
! יחידה שישית: חיבור וחיסור מספרים מעורבים: מטרות ומושגים, ביסוס הידע, הכנה ראשונית לאלגברה,
למה דווקא מתמטיקה?, אופרציות, המשך אופרציות.
! יחידה שביעית: כפל וחילוק של שברים פשוטים: כפל וחילוק של שברים, כפל שבר בשלם, כפל שבר בשבר, חילוק, תירגום לאלגברה, אמצעי לזיכרון.
! יחידה שמינית:השלם וחלקיו: מציאת החלק מהשלם, הצגת בעייה חדשה, הבחנה בין כמות ליחס, הצגת האחוז, התירגום מאחוז לשבר , התלמיד כמקור ידע.
! יחידה תשיעית:מציאת השלם מהחלק בשברים ובאחוזים: מטרות היחידה, מטלה ראשונה, חשיבותה של השאלה העצמית, גם אני רוצה שם .
! יחידה עשירית: היחס בין המרכיבים הכמותיים של הבעיות העוסקות בשלם ובחלקיו: מטרות היחידה, הסקת מסקנות..., תרגילים.
! יחידה אחת עשרה: יותר ופחות משלם: מטרות היחידה , יחסי הכלה, הבחנה בין מרכיבי בעיות , פתרונות ליותר ופחות משלם פתרונות להפרש החלקים , הפרש החלקים .
! תוספות למורה: תוספת1 , תוספת 2, תוספת 3 .
הרצאה חינמית:
ביום שלישי הקרוב, 11 ביוני בספריית בית הספר עמל בכפר יונה.
הנושא: מתמטיקה ביסודי ובחט"ב: איך אנו ההורים יכולים להבין מה קשה לילדים ומדוע וכיצד נוכל לסייע.
הכניסה חופשית. בואו בהמוניכם!! ספרו למכריכם.
הכניסה חופשית. בואו בהמוניכם!! ספרו למכריכם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה