tag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.comments2024-01-09T14:18:47.810+02:00מר חשבון: אל"ף בי"ת של אחת ושתייםAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/11925944391713317942noreply@blogger.comBlogger49125tag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-3936356720144203282013-04-30T10:38:48.868+03:002013-04-30T10:38:48.868+03:00מירקם אנושי משובח הוא התשתית שבחור כמו נושא הספר נ...מירקם אנושי משובח הוא התשתית שבחור כמו נושא הספר נשען עליה - בהיסטוריה היהודית שפיארה את הלימוד וההתמדה, במוסר הגבוה, בשאיפה למצוינות שנמצאת בכל חלק של עולם היהדות, שבא לידי ביטוי בעולם הישיבות.<br />בהסתכלות היסטורית ולא נקודתית, עולם הישיבות והלימוד היהודי הוא הלפיד שמחזיק את היהדות. לדעתי. ואפילו שכיום נראה שעסקנים השתלטו והוציאו דיבתו רעה, התיקון יגיע, וגאוותו של העולם היהודי העשיר שוב תזרח.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-17455353185385097382013-04-30T09:13:04.995+03:002013-04-30T09:13:04.995+03:00גם אני שואל מה זה "יצירת מירקם אנושי משובח&qu...גם אני שואל מה זה "יצירת מירקם אנושי משובח"?<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11925944391713317942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-376225761853514592013-04-30T08:59:42.613+03:002013-04-30T08:59:42.613+03:00מה זה בדיוק "יצירת מירקם אנושי משובח"?מה זה בדיוק "יצירת מירקם אנושי משובח"?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-38350626478465931772013-04-29T08:48:32.743+03:002013-04-29T08:48:32.743+03:00מי אמר שתרומה לאנושות היא דוקא בהמצאות מדעיות אלו ...מי אמר שתרומה לאנושות היא דוקא בהמצאות מדעיות אלו או אחרות? האם יצירת אנשים בעלי דרגה גבוהה של מוסריות ורוחניות היא לא תרומה אדירה לאנושות?<br />יצירת מירקם אנושי משובח, הוא אחד מהמשימות הקשות ביותר הקיימות. ובזאת היתה הצלחה מיוחדת לעולם הישיבותAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-6722138360373017422013-04-29T08:25:14.802+03:002013-04-29T08:25:14.802+03:00היי שלומי,
קראתי את מה שכתבת לשר החינוך. למדתי המו...היי שלומי,<br />קראתי את מה שכתבת לשר החינוך. למדתי המון על הבעיות ונזכרתי בחוויות דומות שחוויתי בעצמי. הפתרונות נראים לי קשים לביצוע בעיקר בגלל שהמשמעות היא לקיחת כוח מהפקולטה לחינוך באקדמיה ובוגריה במשרד החינוך. אני מסכים שבהם נמצא הרבה משורש כל הרע אבל אני לא רואה איך מביאים לשינויים אלו במוסדות חזקים כמו עובדי מדינה ואקדמיה. <br />עלו לי כמה מחשבות בעקבות מה שכתבת. <br />התחלת את הטיעונים בסיפור על הורים שלא מודעים ואם הם היו עושים רישום הבעיה היית מתבהרת מיד. <br />נראה לי שזה בדיוק הפתרון: <br />1. הוספת בקרה של ההורים על מיצוי נפח השעות לו הילדים זכאים.<br />2. אתר עם שאלות שבועיות פשוטות עליהם הילדים אמורים להיות מסוגלים לענות לפי תכנית הלימודים. בדרך זאת יהיה אפשר לצמצם את מספר המבחנים הפנימיים ולטפל בחרדת בחינות שכן באחריות ההורים לשאול את ילדיהם בכל סוף שבוע את השאלות הללו. ברגע שאפילו מעט מההורים עם האצבע על הדופק הם יוכלו להפעיל לחץ על בית הספר ולהראות שיש בעיות כמו כיתה שלמה שמאחורה בחומר. <br />את המוטיבציה להצליח בשאלות הביתיות הללו מקבלים משתי סיבות: האחת היות שהילד רוצה שההורה יהיה גאה בו והשנייה היות שהורה שמרגיש שילדו מאחורה בחומר יוכל לבקש בחינה בכיתה בנושא עליו הילד לא הצליח לענות ולקבל חזרה את מקומו ביחס לממוצע. <br />דבר זה יפעיל לחץ חברתי על התלמידים להצליח לענות להורים ולדעת את החומר כי מספיק שאחוז מסוים של הורים פונים וכל הילדים "יקבלו" בוחן ואפילו מי שיודע את החומר יכעס. <br />הוואי חברתי כזה יכול לבסס סביבת לימודים בריאה להצלחה בה הלימוד העיקרי הוא מול החברותא והספר ולא מפי המבוגר. <br />מלבד הנושא הזה, אני תוהה אם אתה יודע מדוע כלכלה היא לא מקצוע בסיסי. תלמיד שמבין בכלכלה הופך לילד בו הבזבזנות לא שולטת, לבוגר מתפקד הרבה יותר, לאזרח אקטיבי וביקורתי ויתכן גם שהמוטיבציה שלו להצלחה וחיסכון הרבה יותר גדולים. <br />שיעור מתמטיקה מנותק מרוב המקצועות מלבד פיסיקה אותה הרוב לא לומדים. <br />לדעתי, לימודי המתמטיקה ירוויחו רבות משיעור מקביל אותו ניתן ליישם בחיי היום יום והמתבסס על החומר האחרון שנלמד בשיעור המקביל. <br />בוגר חמש יחידות מתמטיקה יוכל ללמוד נושאים מתקדמים בכלכלה בעוד שתלמיד שלוש יחידות מתמטיקה יוכל לתרגל נושאים בסיסיים יותר בכלכלה. <br />לסיום, במקום צורת הלימוד הנוכחית בה מתחילים מהידע ומיישמים אותו על תרגילים תיאורטיים הייתי דווקא מתחיל מהמוטיבציה כמו בשוק העבודה בו יש דרישה לממש מוצר ובהתחלה לא תמיד יש את הידע הנדרש כך שחלק מהתהליך הוא הלימוד. <br />המוטיבציה במקרה הזה היא מקצוע הכלכלה ועל מנת לענות על הדרישה שם חוזרים ולומדים שיעור במתמטיקה וחוזר חלילה. <br />בקיצור: חלוקת הכיתה לקבוצות מתחרות על נושא כלכלי הדורש ידע מתמטי חדש -> הפנית התלמידים למקורות מידע מתאימים אך לא מלאים -> לימוד הכלים המתמטיים הדרושים -> בדיקה של ההורים האם הכיתה עומדת בקצב ובדיקה מה הסיבה לאיחור ודרישה למבחן אם יש חשש לבעיה -> חזור להתחלה עם חלוקה חדשה של הכיתה. בסוף כל חודש השוואה בין האסטרטגיות של הקבוצות המנצחות והמפסידות כדי להפנים את השיעור הכי חשוב והוא עבודת צוות נכונה. <br />בסוף כל חצי שנה ביקור של הורים או מתנדבים לדיון פתוח המשווה בין המסקנות אליהם הגיעו התלמידים לעומת דרך המימוש במקומות עבודה שונים. <br />בסוף השנה עבודת חקר דמויית שורשים אשר מעודדת את הילד לשאול את ההורה איך הוא מנהל את כלכלת הבית כך שיש פה גם העצמה של התלמיד בתוך המשפחה ואף שיפור תפקוד המשפחה. <br />בניגוד לחילוק ארוך, טבלאות לוגריתמיות ושאר טכניקות אותן אפשר לשכוח בעולם המודרני, את הידע הכלכלי המחובר לחיי המשפחה לא שוכחים כמו גם את היכולת ללימוד עצמי בתוך צוות מתחרה ומלא מוטיבציה. <br />הזיכרון של החומר לאורך שנים מאוד חשוב שכן, לדעתי, הבחינה האמתית של כל ידע בבית הספר הוא האם אנו ממשיכים לזכור אותו שנה שנתיים אחרי. <br />לימוד רגע לפני בחינה ללא שינה הולך לאיבוד ולכן, לדעתי, הוא בזבוז זמן ברובו. <br />שיטה דומה ניתן ליישם במקצועות כמו היסטוריה, אזרחות, הבעה, לשון וספרות ואפילו, אם יורשה לי לחלום, בשילוב בין פיסיקה, אלקטרוניקה, רובוטיקה ומחשבים. <br />מה אכפת לנו אם תכנית כזו לא תתחרה במבחנים בין לאומיים הבוחנים טכניקות אם הבוגרים שלנו ימשיכו להיות המובילים בתעשייה? <br />תודה הפוסט המחכים,<br />בכבוד רב,<br />דרור.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-85982766853872803332013-04-26T09:39:39.289+03:002013-04-26T09:39:39.289+03:00קראתי את הספר (באנגלית המקורית). אכן ספר מרתק, אך ...קראתי את הספר (באנגלית המקורית). אכן ספר מרתק, אך יש בו עודף גלישות לצדדים הרכילותיים, נטיה לפסיכולוגיזציה בגרוש וללא צורך של אנשים שהם מורכבים הרבה מעבר לניתוחים הרדודים שלהם, וכן תאור לא מחמיא (שוב שלא לצורך) של אנשים שהואילו בטובם להקדיש מזמנם לסופרת. בקיצור, ספר יפה, אבל בכל זאת פרי עמלה של עיתונאית...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-66301756221265295432013-04-24T10:45:18.620+03:002013-04-24T10:45:18.620+03:00קשה להתווכח עם העובדות:
הדבר היחידי שקידם את האנו...קשה להתווכח עם העובדות: <br />הדבר היחידי שקידם את האנושות במאות השנים האחרונות זה המדע והטכנולוגיה. <br />עם כל הכבוד לעולם הישיבות אף עילוי בתורה לא גילה או המציא משהו בשנים הארונות ולא תרם משהו לאנושות. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-60022559495479205092013-04-23T07:06:00.194+03:002013-04-23T07:06:00.194+03:00לאנונימי, אם תחשוב על זה כבר יש דרך שיטתית ויעילה ...לאנונימי, אם תחשוב על זה כבר יש דרך שיטתית ויעילה לעשות בדיוק את מה שהראית: כפל במאונך :-)<br />הלוא אתה מראה שימוש בחוק הפילוג, וזה נפלא.<br />אלגוריתם הכפל במאונך עושה זאת באופן שיטתי, ספרה אחרי ספרה עד לקבלת התוצאה הסופית.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11925944391713317942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-36543577568521187862013-04-23T03:39:00.722+03:002013-04-23T03:39:00.722+03:00מה הבעיה לתרגם את השיטה היפנית הויזואלית לשיטה שאי...מה הבעיה לתרגם את השיטה היפנית הויזואלית לשיטה שאינה ויזואלית -<br />למשל: 76x32<br />7x3=21<br />7x2=14 , 6x3=18<br />6x2=12<br />ואז :<br />21 = 21 ==> 24 <br />14+18 = 32 ==>33 ==> 3<br />12 = 12 ==> 2<br /><br />כלומר, מתחילים מלמטה כלפי מעלה== את ה-1 מה-12 מעבירים ומוסיפים ל-32 כך שמתקבל 33 ואז את ספרת העשרות 3 מה-33 מעבירים ומוסיפים ל-21 כך שמתקבל 24.<br />כך שהתוצאה==> 2432<br /><br />מאת מאור שוהם.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-44924113028111449252013-04-17T10:08:01.341+03:002013-04-17T10:08:01.341+03:00אם היו משקיעים בך גם הייתי יודע שזה לא שולי לחלוטי...אם היו משקיעים בך גם הייתי יודע שזה לא שולי לחלוטין והכי חשוב מבחינה אנושית.(עלם הישיבות)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-79107095036245334872013-04-14T08:47:56.084+03:002013-04-14T08:47:56.084+03:00שלמה, אחרי קריאת הפוסט שלך לא נותר אלא רק להמשיך ו...שלמה, אחרי קריאת הפוסט שלך לא נותר אלא רק להמשיך ולדחוף עוד תלמידים לתוכנית המשובחת הזאת. מדהימים אותי האתגרים שמציב מכון ויצמן לילדים שכן רוצים ללמוד. שלמה הרבה תודות לך תלמידי הכפר זוכים למתמיקה מזוית אחרת. עברנו דרך ארוכה ביחד. צריך לשכלל את זה לטובת כל ילדי הכפרZion's Blogushttps://www.blogger.com/profile/07432751806989494103noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-41321544553106056992013-03-28T15:52:57.787+02:002013-03-28T15:52:57.787+02:00אנונימי, אתה מבלבל כנראה את הדלתון עם מקבילית. מלב...אנונימי, אתה מבלבל כנראה את הדלתון עם מקבילית. מלבן הוא מקבילית ישרת זוית (זויות) ואילו המלבן היחידי שהוא גם דלתון הוא הריבוע. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11925944391713317942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-11133265959242231272013-03-28T09:56:22.662+02:002013-03-28T09:56:22.662+02:00בוודאי שמלבן הוא דלתון!
מלבן הוא מקרה פרטי של דלתו...בוודאי שמלבן הוא דלתון!<br />מלבן הוא מקרה פרטי של דלתון! כלומר, הוא דלתון עם תכונות נוספות.<br />כנל לגבי מקבילית. כלום, מלבן הוא מקרה פרטי של מקבילית.<br />בדיוק כמו שריבוע הוא מקרה פרטי של מלבן...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-59909313789524909092013-03-27T20:44:29.329+02:002013-03-27T20:44:29.329+02:00כמובן, שגדי אלכסנדרוביץ כבר כתב על זה רשימה:
http:...כמובן, שגדי אלכסנדרוביץ כבר כתב על זה רשימה:<br />http://www.gadial.net/2007/10/24/triangle_illusion/Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11925944391713317942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-30658259296635577672013-03-23T11:54:48.603+02:002013-03-23T11:54:48.603+02:00אתה צודק, אבל השרטוט פשוט שגוי. הוא צריך היה "...אתה צודק, אבל השרטוט פשוט שגוי. הוא צריך היה "לפתוח" את הריבוע הגדול ע"י הסרת גפרור שמשותף גם לגדול וגם ל 3X3. באופן כללי 9 גפרורים היא אכן התשובה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-76882578314606351472013-03-23T10:14:00.724+02:002013-03-23T10:14:00.724+02:00לפעמים סיגר, הוא רק סיגר.....לפעמים סיגר, הוא רק סיגר.....ABCnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-5547883074707205322013-03-20T09:57:34.795+02:002013-03-20T09:57:34.795+02:00אם חלוקה באפס הייתה מוגדרת, היינו מגיעים מהר מאוד ...אם חלוקה באפס הייתה מוגדרת, היינו מגיעים מהר מאוד להוכחה שבה 0=1. כלומר שדה בן איבר אחד.<br />זה שדה אפשרי, מתמטית, אבל לא מעניין מכל בחינה פרקטית ולכן הוספה האקסיומה שאומרת שחלוקה באפס אינה מוגדרת.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-69578104430803330782013-03-19T09:13:21.995+02:002013-03-19T09:13:21.995+02:00החלטות לא מעטות נקבעות שרירותית. החכמה היא לקבוע א...החלטות לא מעטות נקבעות שרירותית. החכמה היא לקבוע אותן כך שלא יביאו לסתירה במתמטיקה.<br />בד"כ (כמעט תמיד) עושים עבודה טובה. איפה שיש בעיות, עם הזמן ועם הניסיון ועם הידע פותרים אותן.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11925944391713317942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-4949239290589867982013-03-19T09:01:47.902+02:002013-03-19T09:01:47.902+02:00השאלה רחבה יותר והיא מדוע בכלל במתמטיקה יש הגבלה פ...השאלה רחבה יותר והיא מדוע בכלל במתמטיקה יש הגבלה פונקציונאלית. מדוע למשל ישנם פונקציות הפועלות על מספרים שלמים בלבד? מדוע קיימים נקודות סינגולריות?<br />עם כל הכבוד למדע המתמטיקה, אולי כל זה מרמז על מדע המבוסס על אקסיומות לא נכונות ולמעשה ניתן להתחיל הכל מחדש באופן כזה שלא יהיו תחומים לא מוגדרים אף על פי שההסבר מדוע לא ניתן למדוד "כמה פעמים יש אפש במספר 6" או (0)Ln לא מוגדר כי לא ניתן למצוא x שמקיים 0=e^x.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-217327047145328512013-03-07T09:53:34.655+02:002013-03-07T09:53:34.655+02:00לא ניתן לחלק בגלל המשוואה הבאה. ניקח למשל 12*0=13*...לא ניתן לחלק בגלל המשוואה הבאה. ניקח למשל 12*0=13*0 אם ניתן לחלק באפס נצמצם אותו משני צידי המשוואה וכך נקבל 12=13Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-16411580672827481362013-03-04T10:05:24.346+02:002013-03-04T10:05:24.346+02:00מי שמתגורר רחוק מכפר יונה יכול:
או לעשות מאמץ ולהג...מי שמתגורר רחוק מכפר יונה יכול:<br />או לעשות מאמץ ולהגיע בכל זאת לאחת הסדנאות.<br />או -- לארגן קבוצה וכתה למפגש ואגיע להעביר את הסדנה אצלכם.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11925944391713317942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-87437539201776938692013-03-04T09:43:59.927+02:002013-03-04T09:43:59.927+02:00רעיון גדול, מה עושה מי שגר רחוק מכפר יונה? האם יפת...רעיון גדול, מה עושה מי שגר רחוק מכפר יונה? האם יפתחו קורסים דומים באיזור ת'א/רשל'צ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-20202240130844757742013-03-03T10:36:43.540+02:002013-03-03T10:36:43.540+02:00קיים גם הסרט הזה כולל תרגום ע"י כיתוביות בעבר...קיים גם הסרט הזה כולל תרגום ע"י כיתוביות בעברית. ראיתי אותו בילדותי. הוא הוקרן בטלביזיה לפני כ 30 שנה , כחלק מסדרת סרטי דיסני שבועית. אשמח מאוד עם מישהו יעשה את המאמץ לאתר בארכיון ולהעלות ל יו-טיוב. תודה.<br />(ואם תירצו לידע אותי אשמח עוד יותר (chamyn@gmail.com)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-8921670409806150592013-03-03T10:03:45.443+02:002013-03-03T10:03:45.443+02:00בתשובות 2 ו3 שלך יש ריבוע 3X3 שלם והוא אפילו מודגש...בתשובות 2 ו3 שלך יש ריבוע 3X3 שלם והוא אפילו מודגש...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1998698392022621273.post-34655318973403551382013-03-02T22:34:25.217+02:002013-03-02T22:34:25.217+02:00תודה על הרשומות המעניינות!תודה על הרשומות המעניינות!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15430375427944770709noreply@blogger.com